lördag 22 augusti 2009

Baka LITEN kaka!

Hej Linda,
Igår var jag hemma från jobbet med sonen som hade feber, han vill alltid baka när vi är hemma själva. Det brukar bli något lätt som tex. chokladbollar eller sockerkaka, men nu ville jag börja öva på att baka cupcakes som jag tycker verkar så kul. Har ju några favoritbloggar som gör fantastiska cupcakes och tårtor, man blir ju så inspirerad. Men det var svårare än jag trodde, hade inte rätt formar hemma, inte rätt verktyg heller förstod jag (det är verkligen viktigt). Så detta var ett första försök men jag lovar att det kommer bli fler...


Vi testade tre olika storlekar på formar...





Dessa gjorde vi i muffinsformar, modell stora, smaken blev bra, men dom ser ju inte så roliga ut. Övning ger färdighet...
Detta var minivarianten som är gjorda i ketchupformar...Dom blev helt okej, typ till ett dockkalas, men barnen tyckte inte om frostingen, så jag fick lova att inte lägga på den på alla.



" Life is too short,
eat dessert first"


Ha en fortsatt härlig helg!

Kram från Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar