söndag 25 mars 2012

Sommartid och sommarjobb...

God morgon härliga söndag!
Klockan står på 07,50 och jag funderar på om min dator själv ändrat tiden. Det betyder i så fall att jag gick upp VÄLDIGT tidigt, hahaha. Tänk att det alltid ska vara lite struligt med sommartid/vintertid, hur är det ska det vara fram eller bak. vilket är vilket?
Tills för 3 år sedan då en vän sa till mig - jag tänker såhär: på våren ställer jag fram utemöblerna samtidigt som jag ställer fram klockan och på hösten ställer jag tillbaka mina utemöbler samtidigt som klockan. Det var smart tycker jag och nu går jag efter den regeln.
Idag är jag extra glad, säkert därför jag vaknade så tidigt, ute på vår innegård står nämligen ett växthus Ett litet doc,k på 5 kvm bara en perfekt för mig att ha. Jag har drömt om det i flera år och nu har vi äntligen köpt ett. Jag är sååååå glad.
Så nu är det bara att ta spaden i handen och fixa till så sockeln kommer på plats och sedan resten med. Risken finns att vi måste flytta på 2 odlingslådor. Vi hann inte riktigt mäta klart innan vi impulsåkte för att handla. Nu har jag ett sommarjobb framför mig, att odla massa goda och nyttiga grönsaker till mig om min familj.

Någon som har tips jag behöver tänka på?

Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Underbart med växthus. Det är något jag funderar på själv, kanske kanske...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi blev med växthus för ett par år sedan och jag älskar det verkligen! Vi har valt att odla i krukor och hinkar för att enkelt kunna städa ur när det behövs och för att vi sitter där inne och då blir det lite fräschare miljö. Ett tips är att längre fram se till att du har lite solskydd så att inte dina växter bränns sönder! Jag har bloggat lite grann om vårat växthus på min blogg.

    Ha en skön kväll!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  3. Åh vad jättekul att du fått ett växthus!!!! Jag har inte så många råd direkt, odlar bara gurka och tomater så jag är knappast den bästa att ge tips...

    Gillar ditt bokstöd också, vad häftigt:)

    Önskar dig en finfin vecka!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera