söndag 4 december 2011

God morgon 2;a advent...

Hej Anna och mina bloggvänner!

Utanför fönstret blåser det och tar i för kung och fosterland som man säger. Tanken var att jag skulle ut och träna nu på morgonen men helt ärligt vågar jag inte det än med risk för träd som kan falla.
Istället blev det en kopp kaffe och tända ljus på övervåningen för att njuta av tystnaden. Ni som läst bloggen ett tag vet att jag älskar morgonstunden som jag får ensam (där är vi olika anna :-) ) Ni vet, det är mörkt, en tystnad som är olik allt annat, lite tända ljus och en färsk kopp kaffe. Och efter ett tag hörs snå 7-åriga fötter och en nyvaken dotter kommer och kryper ner under filten som jag satt med. Tillslut sitter vi hela familjen där och nästan viskar till varandra små saker. Underbart, eller hur?

Igår var jag och barnen på julmarknad här i Åkersberga och sedan passade vi på att springa ut i skogen för en liten gran. Jag vill ha in julen ännu mer. Jag bara längtar tills jag får ta in tomtarna..
Lustigt var det iallefall. När jag började ta kort var det mörkt ( jag ville ju så gärna dela med mig av det fina jag myser av på morgonen) Men efter ett tag såååå ja ni ser, det hann ljusna.



Nu ska det ätas frukost och tända 2;a ljuset. Det går fort nu mina vänner. Kanske lika bra att hämta in lite tomtar ändå...

Kram Linda

5 kommentarer:

  1. Så mysigt! Lyktan är väldigt vacker.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt med julmarknader! Jag skulle åka idag till Myröslott, när jag insåg att marknaden var igår... SUCK! Med det blev lite julpyssel här hemma med barnen istället!

    Ha en skön kväll!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  3. Å vad jag önskar att jag också kunde vara morgonpigg - det låter SÅ MYSIGT!! Men det går bara inte!! Stor kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen :) eller båda två, hihi.
    Jag är som dig, älskar att vakna först och njuta av mörkret och tystnaden.
    MEn senaste tiden är det jag som vaknar senare, hihi...'
    Å jag vill också ha en liten gran!!
    Får ta mig i kragen och hinna ut i skogen. Den ligger bara 50 m bort, så så svårt ska det väl inte vara,,,
    Önskar er båda en skön ny vecka!
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  5. ...sk abege mig ut i vår skog på landet till helgen och hämta mig en liten gran också .....innan den stora kommer in ...har väl influerats av den danska stilen alldeles för mycket...*skrattar...

    Ha en fin dag

    Hej från Göteborg.
    Pernilla

    SvaraRadera