söndag 11 mars 2012

4 har blivit 5 och lite mer smått och gott...

Hej Anna och alla fina bloggare!

Jisses vilken paus det blivit för mig, livet kommer i en annan riktining och man behöver ändra kurs för att följa med i flödet.
Vi har blivit 5 i familjen, min lillebror har flytatt hit. Alt gick så fort... inom loppet på 3 veckor hann vi fixa till ett extrarum och förbereda oss på att få en 19-åring i huset. Ja det är är lite annat kan jag säga hahaha

Han är helt underbar och det går jättebra, vi lär oss alla att bli 5 men det är ingen självklarhet att det ska gå som på räls. Han är nästan vuxen och har sina rutiner och sätt att vara på och vi har vårat. Att flytta nästan 60 mil är inte lätt för honom heller, det vet jag.
Han saknar nog sina vänner mycket och det är ovant att börja nytt jobb. Ibland vet jag inte vad man ska göra för att hjälpa till.

Så ni kanske förstår min frånvaro?

Men nu börjar vi få rutin och jag känner inspirationen att blogga igen.
Och våren är påväg, rabatter planeras och jag letar inspiration till min baksida. Vi ska köpa växthus och jag vill ha det sådär extra mysigt som man kan få. Jag funderar på att juta egna betongplattor utanför. Ha urnor med färgglada blandat med vita blommor och en liten stol för att njuta av allt. Denna fina bilden som är idag jag hittade jag på nätet men tyvärr inte kan ange källan.

Ja det var nog allt denna söndagsmorgon, nu blir det en kopp kaffe i soffan med I som tittar på Lilo & Stitch 2.


Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Fullt förståeligt! Ett eget växthus- vilken dröm...Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en fin söndagskväll och en bra början på den nya veckan!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Such is life. Men det är HÄRLIGT att du är tillbaka - jag har saknat dig!! Pyssar, kramar och kärlek

    SvaraRadera