tisdag 20 mars 2012

Vardagsstruktur...

Hej Linda mfl.
Hur får ni ihop vardagslivet? Här är det en kamp mot klockan hela tiden, med matlagning, läxläsning, tvätt och städ, puh.
Framförallt är väl matlagningen ett problem på vardagarna, dels så har vi, vissa dagar väldigt kort tid på oss att laga och äta mat, då vi kanske slutar jobb vid 16-17-tiden och barnen sedan har någon aktivitet på kvällen. Dessa dagar blir det halvfabrikat, typ fiskpinnar, färdiga köttbullar och pasta, pasta, pasta....bläää. Sen är det ju ett problem att variera sina maträtter, det blir ju samma mat vecka efter vecka, känner ni igen Er?
Idag handlade jag på ICA för första gången på evigheter och tog med en broschyr hem: "Ännu mer påsk" stod det på den och jag tänkte att det kanske var lite roliga recept i den.
Fann att ICA har veckomenyer som dom kallar "Billiga veckan", där det står hur lång tid rätten tar att göra och en färdig inköpslista kommer med (helt gratis tjänst, handla får du göra själv:)


Enkla och billiga rätter verkar det vara. Så detta tänker jag prova nästa vecka. Kanske kopierar vi inte en hel veckomeny rakt av, men man kan ju plocka recept från tidigare menyer, så det passar vår smak osv. Värt ett försök, jag återkommer om jag tycker att det funkar och om jag testar något riktigt gott!!
Jag ska även börja läsa en bok som du, Linda, rekomenderat: Råsmart familj. Där kan vi nog också få många bra tips för vår familjs matvanor.



Bilder från http://www.ica.se/
Ha en fortsatt bra vecka allihop!
Kram från Anna

1 kommentar:

  1. God morgon anna! :-)
    Ja vardagslunket har sin charm med planering och stressa mellan aktiviteter och mat. Jag förstår helt vad du menar. Och det är ett ämne vi ofta pratar om eller hur? Det slog mig att ni kanske skulle titta på hemkörningsFöretag som linas matkasse eller middagsfrid? Allt kommer till dörren, maten för middag och recepten med?
    Kram från en solig östlustensida

    SvaraRadera