söndag 20 december 2009

Mera snö...

Hej Anna!

Här fortsätter det att snöa, idag har vi skottat 3 ggr. I morse när jag tassade upp själv och alla sov satte jag mig i vardagsrummet med en kopp kaffe och njöt av julstämningen vi har här hemma. Granen är faktiskt redan klädd. Vi har aldrig varit så tidig med det men i år känns det helt rätt att få njuta så länge som möjligt. Barnen myser av allt vi pysslar med. Såg du Jul med Ernst på TV4? Så underbart program. Han är verkligen duktig, så jag har satt klockan på 20.00 imorgon för nästa program.
Ute pysslas det med, koja är byggd och pulkan står framme för att användas. Tanken är att vi ska upp till fårhagen brevid oss för att åka nerför och fika med lussebullar och varm choklad.
Men man får inte glömma alla små djuren nu när det är kallt och snöit. Så imorgon ska vi hänga upp äpplen och mera mat.

Nu är det bara 4 dagar kvar till Jul och imorgon är det dax för sillinläggningar. Vi får se om jag hinner med något inlägg.

Kram

Linda

1 kommentar: