tisdag 13 april 2010

Heminredningskurs!

Hej Linda,
Tack för grattulationer och dina fina ord, det värmer. Många verkar förvånade över att vi är så goda vänner i familjen...konstigt tycker jag, det är väl i familjen som man vet att man har människor man alltid kan lita på och prata med. Så är det för oss iallafall och jag är mycket glad för det.

Nu vill jag berätta lite om min helg i Stockholm på Sköna Hems heminredningskurs.
Egentligen finns det bara ett ord som kan sammanfatta helgen: Fantastiskt!
Har ju alltid hört att den kursen ska vara superbra och värd varenda öre och det stämmer.
Det var högt tempo i mellan 8.30-17.00 i två dagar och jag lärde mig sååå mycket nytt. Dag 1
började med färglära, något som jag läst förr men som tål att upprepas,


Fortsatte med ljuslektion och prat om olika ljuskällor och hur man kan använda dem i olika rum. Vidare till struktur, form och design och många praktiska övningar.
Dag 1, avslutades med massor av bra inredningstips från vår kursledare Ulrica Hansson, som var suverän!

Dag 2, inleddes med mer färglära och färgkomposition, det är trots allt grunden i all heminredning att välja rätt färg och veta hur färgerna jobbar ihop!


Vi gick igenom stilgruppering och fick lära oss rit-teknik, hur man använder skalstock och gör planritningar m.m.

Dag 2 stora uppgift var ett inredningsuppdrag, då vi fick en person som vi skulle inreda ett rum till. Vi hade hela Sköna Hems redaktionens yta att vara på (bara det i sig inspirerande) och tillgång till färg-, tapet-, tyg-, golvprover i mängder. Det var bara att släppa loss och vara kreativ!

Det ända tråkiga på kursen var att den tog slut alldeles för fort:) Jag hade kunnat lyssna och fått hur många uppgifter som helst.
Som tur är fick jag plats på fortsättningskursen som är i september, så om det är ok Linda, så kommer jag att bo hos er igen då?:)
Nu ska jag fortsätta att tapetsera dockskåpet som S ska få när hon fyller år på fredag. Bilder kommer på detta när jag kommit lite längre med det!
Ha nu en bra vecka,
Kram från Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar