söndag 25 april 2010

Söndag och seg

Hej Anna!

Veckan tog slut på mig, efter utbildning, Göteborgsresa(och ja, jag vinkade när jag susade förbi ert hus *fniss*) och mässa i Danderyd sitter jag nu hemma och har feber och ont i halsen. Typiskt min kropp att visa sig så efter en tuff period.

Kaffe är i muggen brevid mig och jag njuter av mina GreenGate-muggar jag köpte då du var på besök. Tänk att en mugg kan gör så mycket. Lantliv och Hus & Hem väntar på att bli lästa...
Ute skiner solen och rabatterna har knoppar, snart är det på tiden att börja sätta årets kryddor. Det ska bli härligt. I år ska jag verkligen göra mitt kryddland som jag drömt om. Basilika, Lagerblad, Bladpersilja och Rosmarin och alla andra härliga kryddor ska få pryda min rabatt.

Olivträdet som jag fick förra året har fått lite blad på sig och det gör mig så lycklig. Jag trodde nämligen att det dött under vintern. Efter att jag gick trädgårdskursen hos Eva von Sydow har jag min passion till växter kommit tillbaka och jag längtar efter att få tid över till att vara ute och gräva. Jag vill ändra och fixa, plantera och så fröer. Bilen nästa drar sig själv till handelsträdgåden för att jag ska åka dit. Är det inte lite lustigt.

Grillen ska snart tändas och tatzikin skall göras, det är bara ni som saknas....

Kram

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar