lördag 25 juli 2009

Bakar idag

Hej Anna!

Jag är så spänd på att se bilder från framsidan, du har pratat länge om vad du vill göra. Lekstugan blir sakta färdig, det känns verkligen att vi jobbat med huset hela sommaren. Jag får se om vi kan ta ett kort imorgon så ni får se.
Idag kommer "tant" Anna hit med sambo, så nu är det full fart med alla förberedelser. Ida och jag har bakat en hallonkaka som är supergod. Den är med i Lantlivs sommarmatnummer som är ute nu. Hur enkel som helst och det gillar jag.

Du som gillar att baka, här kommer receptet:
1 klick smör att smörja en pajform med lös botten

2 ägg
2 dl socker
Vispa vitt och poröst

2 ¼ vetemjöl
½ tsk bakpulver
Blanda ihop

Vispa samman och bre ut i formen, tryck i frysta hallon i smeten och hyvla smör ovanpå.
Grädda i mitten på 175 grader 35-40 min.
Servera med vaniljgrädde.
Självklart var jag inte ensam när det skulle bakas, sällan man får vara det eller hur?


Ha en skön dag i solen...

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar