måndag 25 januari 2010

Amalfikusten

Hej Linda mfl.,

Ja, det är inte alltid man har tid, lust eller inspiration att blogga. Man ska inte blogga, för bloggandets skull...tycker att man ska ha nått vettigt att visa eller berätta, annars kan man lika gärna vänta några dagar tills inspirationen kommer tillbaka eller vad säger ni?
Men att blogga är nog en livsstil, tillslut tänker man i bilder, ni som gillar att fota, förstår nog vad jag menar. Allt man ser, tänker man som en bild i bloggen och undrar om det skulle passa osv. Jag kan bli jättefrustrerad när jag har en bild i huvudet, men inte får till den med kameran eller inte hittar det jag söker på nätet.

Men helgen har jag och min man tillbringat mycket tid framför datorn, men inte med att blogga, utan att boka resa till sommaren. Det blir Italien och vackra Amalfikusten vecka 27,


Här i Erchie ska vi bo i en vecka med våra goda vänner.


Åh, dessa vackra, smala gränder,


Hur gör dom när dom bygger hus så här tätt, på sluttningar? Helt fantastiskt, eller hur?
Ja, nu har vi något att längta och planera inför, då känns det inte så jobbigt med vinter längre (jag är ju en typisk sommar människa).
Nån gång ska även vi åka dit tillsammans Linda, lova det!


Kram från Anna

2 kommentarer:

  1. Ååå....ser helt fantastiskt ut!! Underbart att ha något att längta till i denna kylan! Vi bokade resa till Rom förra helgen. Ska bli så mysigt med en långweekend där i April. Lite värme!!

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt, jag lovar. För snart 10 år sedan kunde jag inte hålla mej utan friade till min fru Eva-Lena i kyrkan i Ravello. Bara av ren inspiration ;-)
    I Ravello förövrigt spenderade min favoritkock (ursäkta Uffe) Jamie Oliver sin bröllopsresa.

    SvaraRadera