lördag 15 maj 2010

Det finns en trädgårdsmästare inom mig

Hej Anna!

Om jag inte arbetat med det jag gör hade jag nog varit trädgårdsmästare eller trädgårdsdesign. Jag är inte proffs när det gäller blommor och latinska namn är bara att glömma. Men att se trädgårdens alla skiftningar njuter jag av. Jag drömmer om min trädgård, där buskar och rabatter mår bra. Platser man kan slå sig ner på bara för att njuta i lugnet. Kryddor och bärbuskar blandat med fruktträd och ett land med grönsaker.



Lånade bilder av min vän Eva von sydow, hemisda här


Inget är väl bättre än att sätta ner grepen och ta upp egen potatis? Och äta en underbar middag i bersån...

Eller alla härliga ställen som man kan skapa. Vi har en tomt med 4 olika syften. Framsidan lek med sandlåda, lekstuga och ett lok. Där fikar vi på gräsmattan och har vår frukostveranda. Kortsidan som vi kallar det är sol på hela dagen. Där ska det finnas stockrosor och lavendel. Det är spelsidan, vi spelar kubb och fotboll eller gör hinderbanor. Baksidan är matplatsen, äppelträd och bärbuskar. Poolen står där på sommaren så barnen kan bada medans vi njuter av kvällssolen. Innergården vi har är den som är minst fantasi på men det kommer.. Där vill jag kunna ha en soffa och bord som ett vardagsrum.


Ja det låter nästan som vi har hur stort som helst men du vet hur litet vi har det. Bild kommer senare i sommar då allt är grönt och fint. Och under tiden njuter jag mig bort i fantasin i en hängmatta, kopp kaffe och Lantliv.


Trevlig Lördag alla,

Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar