torsdag 30 juni 2011

Gallra i äppleträdet

Hej Anna och bloggarvänner!

Ni har väl kommit ihåg att kolla era träd och se hur frukten växer. Blir det för mycket blir inte frukten så god eller fin. Idag tog jag mig en titt på äppleträdet och oj vad jag fick att göra. Det fanns så mycket frukt som jag bara var tvungen att ta bort, visst känns det hemskt men jag vet att dom äpplena som är kvar kommer bli så mycket bättre. Och det blir mer än vad vi kan äta upp. Det blir som vanligt, vi ger bort massor varje år till skola eller dagis.


Men inte har jag bara klippt, näpp vi har faktiskt badat mest och jag hann bara 1/4 av trädet tror jag. Det är ett måste i denna värmen. Jag tycker faktiskt att det ska bli skönt med en liten paus imorgon med lite sämre väder. Även om det är en speciell dag imorgon :-)



Kram Linda

4 kommentarer:

  1. Oj då så pass mycket- det var inte illa. Önskar dig en fin helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Gah, ännu en sak jag borde göra... Vi har nog 10 äppelträd men vi hinner inte sköta dem som vi borde. Men visst blir äpplena mycket finare om man gallrar.

    SvaraRadera
  3. Hej, det blev ingen promenad för mig i morse. Jag laddar för i morgon. Kom du ut ?
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  4. Hei, så koselig å bli kjent med bloggen deres:) Så utrolig herlig hage du har. Jeg er virkelig misunnelig på bassenget. Åååå som jeg har lyst på et sånt:)
    Ønsker deg en flott helg.
    Klem

    SvaraRadera