fredag 13 augusti 2010

Balans i livet? Vad är det?

Hej Anna!

I alla år har jag sagt att jag vill ha balans i livet, något som jag tror att dom flesta säger. Men nu börjar jag fundera på vad det verkligen innebär i mitt liv. Sommaren har gått till att vara med familjen, ta dagen som den kommer, umgås med kära och nära och inte ha för många att-göra-saker. Jag har inte stressat upp mig för jobbet och lovat att inte jobba mer än vid akuta tillfällen. Jag har läst alla Lantliv jag vill och njutit av sol, blåst, regn. Precis det som jag ville. Det har varit bra, mycket bra till och med ska jag säga.


Jag gillar fart och att det händer saker men har insett att det går inte att ha det tempot hela tiden under året. Jag börjar längta tillbaka till farten samtidigt så känner jag en stor nervositet för hösten och vad som kan hända där. Jag har fått ett mail med ett förslag som kan ändra hela vårt företag och förhoppningsvist bli det vi vill på kortare tid. Jag kan inte säga så mycket nu men lova att berätta snart.


Hur är det då med balans? Ska allt vara lika mycket som man gör? Eller är det så att jag ska känna att jag hinner med allt jag vill? Eller är det så att faktiskt min berg-och-dal-bana är min balans?


Herre gud, klockan är 8 och jag sitter med min första kopp kaffe och funderar på sådant. Idag kommer I hem och ska få se sin lekstuga. Jag är riktigt spänd, vi hann tyvärr inte riktigt klart men det sista får hon vara med på istället.


Jag ska ut och piffa lite till så får jag fundera mera en annan dag. Hoppas ni har lika fint väder som vi idag.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar