fredag 6 augusti 2010

Gjutning i betong

Hej Linda,

Du var nyfiken på vad jag beställt på nätet och nu har några av sakerna kommit,

Underbar plåtskylt från http://www.familje-ebutiken.se/. Jag älskar gamla plåtskyltar och även fjärilar i inredning är jag svag för, så denna kunnde jag bara inte låta bli. Den blir fin ute på altan!


Även denna söta kruka kommer från Familje ebutiken, det var rea på dem nu och jag köpte några stycken för att ha kryddor i utomhus.
Appropå altanen, idag fortsatte vårt projekt: att gjuta en betong skiva.


U bygger en ram på en formplyfa skiva, sen prövar vi att lägga en silicon kant innuti för att inte få så vassa kanter (tips från Ernst:))


Sen blandas det betong för glatta livet (så att tom. betongvispen blev skev:)) Hela familjen var involverad i detta arbete, vi bankade ut luftbubblor underifrån med gummihammare...
Nu väntar vi med stor spänning på att få ta bort ramen om ca 3-4 dagar. Då kommer bilder på slutresultatet!
Hoppas I hade en underbar födelsedag, i morgon är det min mans födelsedag och barnen har slått in många fina paket.
Håller tummarna på att det blir sol imorgon, för då blir det nog en båttur.
Kram från Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar