söndag 9 januari 2011

Grekisk afton!


Hej Anna och alla andra denna söndag!

Solen lyser in i vårt kök och jag njuter av att se blå himmel. det var ett tag sedan nu.
+ 4 grader och snön smälter, men om ett par dagar kommer ny igen fick jag höra på tv. Lite läskigt med halkan som blir tycker jag.
Igår var grannarna över på grekisk afton. Vi gjorde en buffe med saker vi tror och hoppas att det är i rätta smaker.
Meny:
Vinbladsdolmar, köpta
Olivsallad= tomat, rödlök, vitlök, oliver med olivolja och salt
Souvlaki
Fetaostfyllda färsbiffar
Zucciniplättar
Fetaost a la Korfu= fetaost med citronskal och olivolja i foliepaket.
Avoccadosoppa
Olivhummos
Bröd med salt
Tapenad= mixade svarta oliver, olivolja, vitlök och kapris
Oliver, kapris, marinerade kronkockor
Yoghurt med honung och nötter


Ungefär så såg bordet ut. Tyvärr fick jag ingen bild på dukningen som gick i vitt och blått. Kvällen var jättelyckad, både barn och vi vuxna blev väldigt mätta. Alla fick vi vår favorit tror jag, själv blev min zuccininplättarna och D gillade avoccadosoppan.







Ja detta var vår lördagskväll. Hur var er?
Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar