söndag 21 mars 2010

Påskfint

Hej Anna!

Här hemma är det påsk. I har redan hittat allt i påskpynt och fixat ordning. Men visst är det härligt. Helt plötsligt är det starka färger blandade i hemmet. Vilket jag inte har så ofta får jag tillägga. Jag tycker om neutrala färger som du vet och ta detaljer i färg. Men inte nu. Kycklingar och hönor trängs bland fjädrar och blommor.
Tuppen jag fick av min farmor när jag var liten står stolt på bordet och påskriset är pyntat.

Men det som ändå är roligast tycker båda barnen är dom små kycklingarna jag köpte på panduro för många år sedan. Just nu är dom i köksfönstret men helt plötsligt hr dom bytt plats efter lite lek och vi hittar dom i vardagsrummet. Det är nog för att både I och O är så förtjusta i miniatyrsaker och jag vet att även dina barn är det. Visst är det lustigt?
Idag är det grått och mulet här hemma men igår stod utetempraturen på +10 och det rann smältvatten på gatan. D fick släpa fram grillen och det blev en underbar middag. Jag bakade en kladdtårta som jag VET att du skulle gilla. Ska se om jag får ner receptet på den här så jag kan dela med mig.
Recept förresten så är jag på jakt efter rostad fänkålsoppa, något som har ett bra recept att dela med sig?
Trevlig Söndag,
Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar