söndag 5 september 2010

Höstmiddag

Hej Anna!
Vad roligt att få läsa om din Pragresa, jag längtar efter helgen ni kommer upp så jag får höra mer.
Idag tog jag och I oss ner till vårt centrum och handlade massa goda höstgrönsaker. Vi skulle få hit svärföräldrarna och jag passade på att göra en riktig söndagsmiddag.

Åååå vad jag älskar hösten. Den klara luften och underbara solen. Idag har det varit en perfekt nyhöstdag. Jag jag har njutit av att gå mellan trädgården och köket. Det är så mycket som behövs göras på tomten men jag har verkligen ingen lust. Så jag stannade mest i köket ¤Fniss¤
Jag lade upp allt till middagen på mitt Matteusfat och det blev så härligt tycker jag. Så många fina färger.
Kronärtskocka är en favorit här hemma och jag har ett Citronsmör som vi brukar doppa bladen i. Här kommer receptet om du får för dig att koka var sin till dig och bror,
50 gram smör
1 riven klyfta vitlök
rivet skal från 1/2 citron
1-2 tsk hackad persilja
mosa ihop och servera till en nykokt kronärtskocka

Hösten kom in även på matbordet, jag tog fram allt och sedan dekorerade jag och I allt tillsammans. Rönnbär, stenar och drivved från i somras, kapkrusbär, äpplen, vildvinsblad, hostablad hade vi samt ljus och blommor.
Korten är inte så bra, jag hade min gamla kamera och det bli tyvärr suddigt men bättre än inga alls eller hur?
När middagen var kvar och grönsakerna slut samlade jag ihop all bordsdekoration och la på Matteusfatet. Så nu sitter vi och myser med ännu ett vackert stilleben. Tänk vad mycket man kan göra av saker från naturen.
Hoppas att ni har en härlig söndagskväll.
I veckan åker jag till Ystad och Malmö så tyvärr kommer jag nog inte kunna blogga så mycket, det har varit lite tyst ett tag från mig men jag kommer tillbaka med massa roligt snart.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar