fredag 15 oktober 2010

Lyxfrukost och bakning

Hej Linda,


Igår bjöd en klasskompis till mig på frukost och det var en riktig lyxfrukost. Nybakat bröd, många goda pålägg och frukt. Men det bästa av allt var nog att det känndes så skönt att gå bort till någon annan och bli serverad frukost. Det är ju inte så vanligt, annars går man bort och äter middag hos vänner.




Här är brödet som U. bakade och som jag fick med mig en bit hem av. Receptet finner ni på http://www.arla.se/ sök på hurtbulle.
Vindruvorna på tallriken fick jag av en bekant som odlat dem i sitt växthus, snacka om att ha blivit bortskämd idag:)

Så på eftermiddagen var jag så inspirerad av alla duktiga bagare och odlare, så jag satte igång att baka bullar...





Det var lite bökigt för jag har ju ingen assistent, så det blev till att blanda och knåda för hand, men det blev bra ändå och av barnen fick jag väl godkänt (godare än farmors sa dom och då måste det varit gott, för farmor bakar världens godaste bullar)

Men iallafall så står en sådan här på min önskelista till tomten:



Bild lånad från www.bagarenochkocken.se

Detta är en Ankarums assistent orginal och jag vill ju helst ha en i denna ljuva rosa färg, då blir man ändå gladare när man ska baka.

Ha nu en mysig fredagkväll.

Kram från Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar