söndag 17 oktober 2010

Söndagsmiddag i stora lass

Hej Anna och alla andra!

Från mig har det verkligen varit tyst dom senaste veckorna. Jag har varken haft ork eller tid att blogga och varje gång det händer så saknar jag det så mycket. Men samtidigt så vet jag hur viktigt det är att prioritera min tid.

Att driva upp mitt företag är tufft ibland och jag har massa att göra, och jag vill inte klaga utan jag älskar det. Men tyvärr så hinner jag inte alltid att varken titta in eller skriva så mycket som jag vill.

Mat är min passion och jag njuter av att stå i köket och laga mat, det är avkoppling för mig.


Idag laddade jag upp med massa Lantliv och Lantliv mat & vin för att göra en riktig höstmiddag.
Det slutatde med en massa plock och nya små rätter. Det är nog där jag gör bäst mat, smårätter och plockmat och det vet ju du Anna att det är sällan som vi har bara 2-3 skålar framme på bordet.

Idag var det paprikasoppa, äpplechutney, lammkottlett, rostad vitlöksbaguette, pilgrimsmusslor med hallonvinäger, matchips, svamp och rostade rotfrukter på bänken. morötter, kapris och paprika fanns framme också till barnen och det som är så kul är att dom äter så otroligt bra när vi gör såhär. Alla får plocka och ta sin mat.
Nu ska vi ha en söndagskväll med spel och mys,
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar