måndag 11 april 2011

Klippa träd

Hej Anna och alla andra i detta vårland :-) Vad tråkigt att höra att du är sjuk, hoppas du mår bättre. skickar en krya-på-dig-blomma från oss till dig här. Se till att bli frisk snart eftersom jag kommer till er på torsdag redan. Även om det bara är för en natt. I slutet på förra veckan var Eva von Sydow här och klippte mitt äppelträd. Vi har inte gjort något åt det på många år så hon fick ta bort många grenar och beskära det ganska hårt tycker jag. Men ändå fanns det mycket kvar sa hon. Jag älskar mitt äppelträd, vi (jag och barnen)har alltid suttit under det som en liten koja på filtar och myst eller legat och läst en bok. Många minnen finns där och fler blir det. Dock mer uppe i det eftersom dom är så stora att dom gärna klättrar nu. Bilder på hela trädet kommer först när det blommar så ni får se hur fint det är.
Och när vi ändå satt och fikade efter att Eva var klar frågade jag om mitt olivträd. Inte är det snyggt precis kan man säga. Och jag fick rådet att ställa ut det nu och byta jord. Sedan om ett par veckor ska jag beskära det. Så får vi hoppas att det blir en fin krona. Det är ju inte så lätt att övervintra olivträd precis. Någon annan som haft turen med sig?
Nu ska jag sätta mig och jobba lite, tog ett par timmar ledigt idag för att sitta och njuta av vårsolen. det är frihet....


Kram Linda

1 kommentar:

  1. Hej Linda, jag tog med några timmar "off" och satt i solen och gjorde kransar av hängbjörkens grenar som fallit till marken i vinter.
    Efter ett tag kunde jag inte sitta still o se alla löv som gömt sig så jag krattade i 2 timmar. Ajaj vad onda musklar jag har idag, haha.

    Ha en fin dag nu, kram Lina

    SvaraRadera