söndag 3 april 2011

Tiden går fort när man har roligt

Hej Anna och ni andra! Redan april, vad hände med första 3 månaderna i år? Ska tiden verkligen gå såhär fort? Ena stunden sitter jag och klagar på att vintern är så lång och att det inte går fortare tills vi har vår och andra stund går allt för fort. Hur ska jag ha det? Här är det nog en balans i arbetet som styr. Det har varit en del resor för mig och jag kommer fortsätta med det under våren, vilket gör att jag jobbar mycket och är ifrån familjen en del. Vilket är det jobbigaste. Jag älskar att gå hemma och pyssla, laga mat och njuta av det kaos som blir när vi är samlade hahah Men jag älskar att jobba med. Det bästa jag gjort är att bli egen och ta mitt eget ansvar för resultat och arbetstid. Det är ändå frihet för mig.
Men snart nalkas påsken, JIPPI. Och då far vi ner till Alingsås för att bli lite bortskämda eller hur Anna ;-) Vi alla 4 längtar efter att komma. Nu hoppas vi på fint väder hela påsken så vi kan sitta med näsan i vädret och njuta. Eller hur?
Själv sitter jag och letar efter någon ny sill att lägga in. Jag har många goda men det är alltid kul med nya smaker. Någon som sitter på ett bra recept?
Igår var grannarna över och vi grillade. Mums vad gott. Och idag är jag lite sliten. Vi satt och bubblade och tog lite vin. Ibland får man ta det dåliga med det goda, eller hur?

Nej nu ska jag packa och förbereda mig för nästa resa. Föreläsning på en av finlandsbåtarna är nästa jobb. det blir intressant.


Kram Linda

1 kommentar:

  1. Åh vad sött du gjort i muggen :)
    Här är barnen lediga idag och vi leker med lera och ska snart åka o köpa nåt kul i leksaksaffären. Spännande! :)
    Kram Lina

    SvaraRadera