tisdag 26 juli 2011

En dag på Marstrand...

Hej alla!
Idag har vi varit med familjerna på Marstrand. En liten och mysig ö på västkusten med massa att se och göra på. Vi hann med både bad, krabbfiske, en stund i affärer, titta på massa hus (en inlägg om bara dom kommer imorgon) samt en titt på borgen som finns på ön.Färjan åkte över dom korta meter som behövs för att nå denna gamla fiskeby. Hamnen var full av segelbåtar och motorbåtar. Vi skulle behöva en hel dag bara för att gå igenom dom.Det var ca 20 grader i vattnet och inte så mycket till badväder men det tänkte inte barnen på (som barn aldrig gör när det gäller bad)Och här vill jag idag presentera min underbara svägerska Anna från Alingsås..

.Lexingtonbutik fanns bland alla småbutiker och den var lika inspirerade som vanligt. Vi kan tänka oss allt där båda två tror jag.
Krabbfisket gick bra, 6 st små rackare och dom blev lika glada som vi när vi släppte ut dom igen.

Borgen ligger högt men helt klart värt att gå hela vägen när vi såg utsikten därifrån och det var ett bra slut på vår sköna daf på Marstrand.


Nu sitter vi här i soffan och pustar ut efter en härlig dag med familjen ute i salta luften.Imorgon bär det av hem till Åkersberga igen för Linda men snart är vi ute på nya äventyr igen tillsammans.Glöm inte bort att kika in imorgon igen då får ni se massa fina hus från Marsstrand.



Kram Linda & Anna

3 kommentarer:

  1. Oj oj vilka hääärliga bilder från er utflykt!!! Sååå mysigt!! Jag skulle nog också ha kunnat köpa allt från Lexingtonbutiken, haha, riktigt fina ting men inte så där superbilliga precis... Och här hemma badas det också oavsett väder men jag stannar på land :))

    kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!! Kram och njut av sommaren nu! / Charlotte

    SvaraRadera
  3. Marstrand är så fint, det var oerhört länge sedan jag var där, men jag känner igen mig på dina fina bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera