lördag 27 mars 2010

Wij trädgårdar

Hej Anna!

Hela dagen har jag gått och tittat på det gråa vädret utanför fönstret och längtat till sommaren och trädgårdsarbetet. Att påta och fixa är en sådan avkoppling för mig och jag njuter av att gräva. Intresset fick jag då O kom och jag fick min förlossningsdeprission du vet och det har bara vuxit. Framför allt grönskaer kryddor och land är min grej. Krukor lika så och rabatter får jag nog lära mig påvägen. Och jag kan inte påstå att jag är duktig med vad gör det?
I sommar vill jag besöka Wij trädgårdar i Ockelbo där trädgårdsmästaren Lars Krantz har sin trädgårdshandel/park/upplevelse/ mat och butik.

Jag satte mig ner och njöt av deras hemsida istället för att fundera på snödroppar och tussialgo som verka långt kvar till här på denna sidan Sverige. Snön ligger kvar på tomten och massa is på gatan. Men snart är det dax igen....

Kram

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar