torsdag 11 augusti 2011

En kväll med tårar..

...men inte för att jag är ledsen.

Hej Anna och ni bloggare där ute!


Var det någon mer som såg En andra chans idag på svt? Då förstår ni säkert rubriken. Det behövdes inte många meningar för mig innan tårarna rann och jag blev berörd av att höra livshistorien från dom alla.


Bild lånad från svt


För ca 2 år sedan var jag med i en mama-tidning om att byta karriär under mammaledigheten. I samma tidning fanns en artikel som jag läste flera gånger. En kvinna som råkade ut för en hemsk olycka när hon skulle rädda sin son. Jag blev så tagen av artikeln att jag pratade om den i flera dagar. Och det var nog för att bakom olyckan fanns en stark kvinna och det imponerade på mig stort.


Strax efter hittade jag en blogg med goa inlägg och härlig stil, inte långt efter insåg jag att det var samma kvinna jag läst om. Jag pratar om mysiga bloggen Två systrar. Har ni inte läst den? Gör det... http://www.systrartva.blogspot.com/ Charlotte och hennes syster delar på bloggen vilket är lite roligt med tanke på min och Annas blogg.


Jag tycker absolut att ni ska se reprisen på svt/play http://svtplay.se/t/162460/en_andra_chans


Önskar er en skön kväll

Kram Linda


6 kommentarer:

  1. 2a inlägget idag som jag läser en rekomendation om den serien. Får gå in på svt play o se den i efterhand!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Ska kolla in det!

    Nutella är smasigt, den efterrätten är lätt att bjuda på. Men ha några tinade hallon, jordgubbar eller så till, annars blir det väldigt sött!;)

    SvaraRadera
  3. Jag missade programmet, men har varit inne på bloggen förut. Får kolla in svt play istället.

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej Linda!! Näää, jag missade programmet, hade tänkt se det men tyvärr gick det inte, tack för länktipset, jag vill absolut se det!! Så himla hemskt och samtidigt så slås jag av hur stark Charlotte är, så imponerande livsvilja och kämparanda!!!

    Önskar dig en riktigt fin fredag!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt tips! Jag ska absolut se det på Play så fort jag hinner! Massa kramar/Marthina

    SvaraRadera
  6. Hej Linda!

    Tack för tipset! Jag missade programmet igår (trots att vi hade pratat om att se det) så jag tänkte kolla på SVT Play i helgen. Det låter som det kan vara bra att bunkra upp med näsdukar.

    Tack snälla för din kommentar på min blogg som gjorde att jag hittade hit till din fina blogg. :) Eller rättare sagt, ER fina blogg. Vad roligt att ni har en blogg tillsammans du och din svägerska. :)

    Ha en riktigt fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera