söndag 14 augusti 2011

Skogspromenad...

Hej Anna och bloggare!


Nu har jag plockat upp min nya duk och den ligger så fint i köket. Konstigt att man kan känna sådan lycka över en duk. hahaha men så snyggt det blev. Och vad kul det ska bli vid nästa dukning då jag får använda mina servettringar.


På bordet finns även lite ljung och ett sommarminne från Gotland. Drivved vi fann i Ireviken. Lite kul att få användning av alla pinnar och stenar jag släpar hem.



Söndag och inget kan väl bli bättre än att sticka ut i skogen och leta svamp. Men tyvärr blev det inget pga att vi haft för fint väder helt enkelt. Eller nästan inget. Vi hittade ca 8 st på 1 timme.




Så torrt överallt...


Lite lingon börjar synas i riset och små grodor till I´s förtjusning


Idag blev det kantarell toast (med köpta kantareller dock) och kräftor. Lika bra att passa på innan säsongen är över. Ovh imorgon är det allvar igen. Fritids sätter igång för barnen och vi med jobb. Lika bra att sätta igång, semester kan jag ju inte leva på....


Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Här var det mkt fint :)
    å missa inte..


    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter........
    mängder med fina bloggar........
    ta en titt
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart när man gläds så mycket åt något. Jag kan känna samma sak många gånger.

    Så synd med svampen. Inatt har det regnat otroligt mycket här så jag hoppas att det gör gott för svampen - jag är ju sugen på kantarellmackor :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Jag har inte sett ett lingon på länge i skogen, gulligt! Det där med att dra hem en massa grejor känner jag igen, he he..Svamp däremot ska jag inte ta hem, kan knappt skilja på kantareller och flugsvamp, farligt.

    kram!

    SvaraRadera