söndag 21 augusti 2011

Jag börjar plocka ihop sommaren...

Godmorgon alla pigga!
Vaknade av att solen sken genom fönstret och augusti luften strömmade in klar och uppiggande. Visst är det ett skönt sätt att vakna?

Det känns att hösten sakta tar sin plats men ännu finns hela september som kan bli underbar. Det är inte bara luften som visar sin tid utan även ute i rabatter och krukor. Tex så satte jag olika blåklint i år, jag fick en reklampåse som jag spred ut och vad blommor det gav. Jag tänker absolut köpa en lika påse nästa år.
I tog alla blommor och la dom i en zinkbalja och gjorde fint. Hon älskar att pyssla och visst blev det fint?

Tomater har vi plockat hos svärföräldrarna. Jag missade det helt i år med tomater men tur att svärisarna finns så vi får goda och söta små tomater.


Salvia hänger på tork och mer kryddor kommer in för att vi ska få njuta av sommarsmaker.


Jag har faktiskt testat att göra estragon i år. Dragon i vinäger som är jättegott i sallad, på kyckling eller när du gör egen bearnaisesås.


Det är ro i själen för mig när jag pysslar med trädgård. Kanske inte alltid det tunga som klippa gräset och gräva stora hål men skapandet ger mig energi. Oavsett om det är små fröer som ska sättas eller rosor som behöver bindas.


Kram Linda

1 kommentar:

  1. Jag vill inte riktigt plocka ihop sommaren ännu, men det börjar faktiskt bli lite dags kanske. Idag tror jag det blir lingonskogen!
    Agneta kram

    SvaraRadera