torsdag 5 april 2012

Hjälp mig med färg...

Hej Anna och vänner!
Skärtorsdag idag och solen skiner. Och Hurra idag kommer min bror och du Anna(självklart barnen). Det bästa som finns....
Jag kommer bombardera dig med tankar jag har och bara vill ventilera allt med dig. Jisses vilket bubbel det kommer bli.

Nu till dagens inlägg.. Jag har hamnat in någon form av förändringstid här hemma, Jag vill måla om, tapetsera, byta stil mm Någon som känner igen sig? Tog kort på vardagsrummet idag som jag funderar på om jag skulle måla vitt istället för beige som det varit så många år nu.

Lite olika kvalitet på bilderna märker jag men jag hoppas ni hänger med på färgerna. Den översta är nog mest rätt. Vad skulle ni göra? Tapet? Färg?

Kram Linda

6 kommentarer:

  1. Ja, jag känner verkligen igen mig. Våren ger mig så mycket energi och jag vill göra allt på en gång!

    Vi har vitmålade väggar överallt här hemma. Jag gillar verkligen att ha vitt som bas, alla färger fungerar ju till det. Sedan är målade väggar ett bra alternativ för oss. Bara att måla på lite då det blivit lite för mycket märken på väggarna (klåfingriga barn och klumpiga föräldrar :-)). Dock finns det ju så himla många fina tapeter att välja mellan så det är verkligen inget lätt val.

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  2. Åh vilket mysigt vardagsrum ni har!! Jättefin soffa, snygg design! Jag tror nog att vitt skulle göra sig fint eftersom du har färg på övrig inredning. Tror det skulle bli superfräscht!

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska er en riktigt fin påsk!! Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej fina, nu satte du igång mig! Förändring det bästa jag vet:). Beroende vad du vill ha för känsla romantisk/klassisk skulle jag föreslå en smalrandig tapet (klassisk) i vitt/blått eller mörkgrått. Skulle vara snyggt mot bordet som ger värme med träet. Komplettera med korgar och filtar och du har en "Hamptons stil". Annars skulle jag välja en mönstrad vit tapet som förstärker det romantiska och lantliga dels från kristallkronan och skänken. Det blir en mjukare och kvinnligare känsla. Duro/Sanderson har fina tapeter i den stilen.En vit bas är bra om du väljer att måla, annars hade jag valt en gråskala som inte är bruten mot varken gult eller rött utan är neutral och "jorda" allt med lite svarta tavelramar eller liknande.Lycka till! Kram Niina

    SvaraRadera
  5. Så fina vardagsrum ni har. Jag är ju väldigt svag för tapeter och önskar att jag hade fler rum att tapetsera. Det finns så otroligt många fina mönster. Så jag hade helt klart tapetserat :)

    Jag önskar dig (er båda) en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Tack alla fina för era svar. Jättespännande att höra och det gav mig fler tankar.
    Kram Linda

    SvaraRadera