onsdag 4 april 2012

Konsten att jobba hemma

Hej Anna och vänner!
Ett av mina mål i livet är att vara fri.... fri att få jobba hur mycket och hur lite jag vill. En period väljer jag att jobba jämt och en period (som nu) jobbar jag bara så mycket jag behöver utan att tappa greppet. Allt är som det ska då känner jag. Vissa saker kan jag inte välja utan det är inbokade saker och kunderna har första rummet.
Men idag har jag varit mest hemma. Kaffemaskinen gått på högvarv och jag har blandat min tid med att svara på mail och tittat i nya Lantliv
 Kaffe är en viktig dryck i mitt liv, många koppar går åt varje dag och jag vill inte ta bort denna last.
Och lättare är det att bara trycka på en knapp, höra bönorna malas och sedan kommer varmt, nytt kaffe ut.

Och det bästa av allt.... den lilla pralinen till som gör det extra molnet på himlen. Smaskens!!!!

Snart är jag klar med jobbet för dagen, vad ska jag hitta på då tro?

Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Jag är en kaffenörd, så numera har jag två kaffemaskiner... En inbyggd och en espressomaskin för finkaffet på helger och andra speciella tillfällen (läs nästan varje dag)!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  2. Tycker dock det är synd att alla nu för tiden verkar gilla helautomatiska maskiner. Visst har dom blivit bättre och ibland kanske till och med svåra att skilja resultatet från en egen tillverkad espresso.
    Men fråga en Barista i Italien vilket som dom föredrar och du kan räkna med att dom blir arga. En äkta espresso kan endast göras manuellt - jag tycker i alla fall känslan är bäst med manuell...och att sedan hälla sätta sig på altanen med espressokoppen och fatet med texten "bevi il cafe e vedrai il modo" (dricka kaffet och betrakta världen).
    Självklart har jag en äkta italienare till espressomaskin hemma:

    http://www.lapavoni.it/

    SvaraRadera