lördag 12 november 2011

Fredagsmyskaka...

Hej Linda mfl.

Detta inlägg kommer en dag för sent, men det var fullt upp i går...På min arbetsplats har vi ett rullande shema för att sköta disk och hålla fint i personalrummet, den som har "städvecka" avslutar veckan med att mysa till det med något gott till fredagsmys. Igår var det min tur och då fick det bli denna enkla men såååå goda vaniljkaka,





Vad gör ni på eran arbetsplats på fredagar?


Här kommer receptet till er som vill göra en busenkel kaka, som kanske inte ser så rolig ut, men som döljer ett mumsigt innehåll!


Vaniljkaka


3dl socker

3 ägg

3dl vetemjöl

1tsk bakpulver

1dl varmt vatten


Fyllning:

125 g smör

1dl mjölk

4msk vaniljsocker


Vispa ägg och socker pösigt. Blanda och tillsätt mjöl och bakpulver. Tillsätt vatten. Grädda i 175 grader i 35-40 min.

Fyllning:

Koka upp smör och mjölk ett par minuter. Blanda i vaniljsocker. Dela den varma kakan på mitten och ringla över fyllningen på båda delarna. Lägg ihop delarna.

Pudra florsocker på vid servering.


SMASKENS!


Ha en fortsatt bra helg alla goingar.

Kramar från Anna

1 kommentar:

  1. Åh, den kakan är ju så god i sin enkelhet. Jag älskar vanilj. Den kallas även Sverigekakan, har jag hört.

    Jag önskar er båda en härlig söndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera