lördag 19 november 2011

Målarkurs

Hej Linda och alla bloggisar

Åh, idag har jag haft en underbar dag, bara för mig själv. Man behöver det ibland eller hur? Jag åkte kl 8.00 i morses till Storegården Country Living butiken i Alboga. Sarah som äger butiken ordnade en målarkurs med en färg som heter Annie Sloan chalk paint, läs mer här http://www.storegardencountryliving.com/sida/om-chalk-paint.

Det som är så bra med denna färg, är att man kan måla på nästa vilken yta som helst, utan att behöva ta bort lack, annan färg, wax, m.m. innan. Det betyder att man slipper det långtråkiga förarbetet som annars behövs när man ska förvandla en möbel/vägg/objekt. Det är bara att köra igång med det roliga målningen.














Objektet för dagen var en lampfot, vi målade,slipade för att få den sådär härligt shabbychic och avslutade med klarvax. Den blevsupersnygg, nu ska den få en skärm och en plats här hemma!

Efter några timmars målning och många bra tips från Sarah var det dax att gå in i hennes underbara butik.















Jag gick inte tomhänt därifrån...det blev naturligtvis några liter färg och vax för framtida projekt och några andra saker som jag visar en annan dag. Nu är jag jättesugen på att sätta igång och måla här hemma, får se om jag hinner med något projekt innan jul.

Nästa gång du kommer Linda, MÅSTE vi ta en tur till Storegården Country Living. Vill ni veta mer om Sarah, hennes fina butik och hur man hittar dit så kika in på http://www.storegardencountryliving.com/ .


Ja, det var min dag det, hur har eran dag varit?


Kramar från Anna

3 kommentarer:

  1. Nämen Anna, vi var ju på samma kurs i Lördags! Å så satt jag precis intill Dig utan att jag visste att det var Du som har den här fina bloggen. Jag är ju inne här jätte ofta och inspireras av allt fint Du gör.
    Jahapp så kan det vara =)
    Ser ut som Du fyndade riktigt mycket i kassarna, kul! Själv fick jag med mig lite vax och några fina ljuslyktor hem, alltid lika mysigt på Storegården!

    Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria, ja vilket sammanträffande, jag har varit inne på din blogg också, jättefin. Hoppas vi kan hålla kontakten. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Nej, men - titta vad jag har hittat! Här är du Anna!! Det var himla roligt att få höra att du kände att målarkursen gav lite extra inspiration.
    Och så upptäckte jag din fina blogg...så kul. Hoppas allt är bra med dig i ruskvädret och att din chalk paint uppför sig som det ska.
    Kram,
    Sarah

    SvaraRadera