söndag 21 februari 2010

Skottar i detta vinterland

Hej Anna!

Denna vinter är olik alla andra, så mycket snö kan jag inte minnas på denna sidan Sverige. Jag var ute i morse och skottade efter en snöig natt. Jag passade på att ta lite kort för att visa

hur mycket vi verkligen har. Du vet hur stort O´s ånglok är här utanför och se nu.


I´s lekstuga i insnöad och väntar på att våren ska komma. 60 cm djup snö och små gångar är gjorda för att vi ska förflytta oss på tomten. Barnen försökte gunga idag. Helt utan resultat kan jag säga. Rumpan var under snön och dom gav upp. Även om det finna otroligt mycket att göra ute nu så har mina barn svårt att ta sig för saker i detta djupsnö. Och jag kan förstå dom även om jag älskar det...

På baksidan står lykorna och väntar i sin stillhet på att få tändas på sommarkvällens mörker..

Men visst är det ändå vackert?

Kram

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar