tisdag 27 september 2011

Köksdrömmar...

Hej Linda och bloggvänner,











Idag sitter jag och surfar runt ibland olika köksleverantörer. Vi funderar på att renovera vårt kök och har börjat kolla in luckor, vitvaror, kakel, golv, kranar....oj listan kan göras lång och det är jättesvårt. Många svåra val som inte får bli fel, det är ju inte gratis precis.


Här kommer lite bilder ur min köksinspirations mapp,

















Alla dessa kök kommer från Tibrokök.

Just nu är det golvet och bänkskivor som är det svåraste valet tycker jag, vitvaror och luckor känner vi oss ganska säkra på, även kakel är bestämt. Men golv är svårt och skivorna behöver jag tips om, please!

Min man vill ha svarta bänkskivor, men vad väljer man för golv till det? Nu har vi parkett som går att slipa.

Får väl surfa vidare och samla inspiration.

Ha en bra dag allesammans.

Kram från Anna

4 kommentarer:

  1. Superduper fint kök, en gång SKA jag ha sånt kakel jag oxå!
    Golv, vi har just lagt in ljust ek golv, nöjd med det!
    Skivor...spörs va du gillar av färg. Nåt som bryter eller flyter in i det andra?

    Lycka till med valet, Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Snygga köksbilder. Så kul att samla inspiration till nytt kök - men svårt!

    Några vänner till oss har vitt kök med svarta stenbänkskivor och till det har de ett valnötsgolv, det är jättesnyggt.

    Ha en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej vänner och tusen tack för värmande ord<3
    JA DU det är härligt att få välja och vraka. men svårt.
    Svart bänkskiva är ursnyggt. Kanske svart, vitt , rutigt till det?
    Vi har en bänkskiva i ek som jag själv betsad mörkbrun och sedan lackat med båtlack!! Har haft den i aex år och den är lika fin. Bara att putsa upp med möbelpolish;)
    Och blir den repig är det bara att slipa lätt och lacka en gång till. Men båtlack är hårt och klarar en hel del.
    Lycka till med ert val!!
    Krarmkram <3 nettan

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så fina och inspirerande köksbilder du visar.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera