söndag 11 september 2011

Majsplock...

Hej Anna!

Långt ute i Stallarholmen, rättare sagt Klippinge Gård som ligger på Ytterselö åkte vi hela familjen och även mina föräldrar för att plocka majs idag. Vi gör det varje år och sedan har vi frysen full till nästa säsong igen.Jag tycker det är riktigt spännande att gå rader upp och ner mellan höga majsplantor i jakt på att hitta dom finaste. I år var det ett bra år och majsen var riktigt stor.I varje rad finns spår av tidigare besökare. Det är inte svårt att plocka en från plantorna för att äta när vi går och plockar. och sedan bara slänga skäp på marken...Och med tanke på att vi fick beställning hemifrån att plocka blev det ett par kilo som fraktades hem. Närmare bestämt 13 kg....



Denna helg hade dom även majsfestival med café och en maskin som rensar bort kornen. Smart uppfinning tycker jag.



Idag flyttade vi ut från vårt kontor och jag har nu arbetsplatsen hemma ett tag tills vi hittar ett närmare. Ska piffa till lite och sedan får ni se...



Trevlig söndagskväll,



Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Hej snälla Linda!! Det var precis den katalogen jag menade. Jag blev jätteglad!! Snälla du kan du skicka mig ditt fullständiga namn och adress så jag kan skicka dig en tackpresent från min presentbod!!! Kram Lotta
    Hoppas du får en mysig höstvecka..

    SvaraRadera
  2. Hej igen Linda! Här kommer min mailadress!!
    kent42@glocalnet.net

    SvaraRadera
  3. Nej va kul, majsplockning!! Tror aldrig jag hört om det i Sverige...

    ha en fin vecka, Klem Anna

    SvaraRadera