söndag 18 september 2011

Svamplycka...

Hej Anna och ni andra i landet!

Söndag och höstkänslan kröp in hos mig idag. Luften är hög och skön. På med vandrarkängorna och ut i skogen blev det på förmiddagen. Jag har inga svampögon alls och ble extra glag när jag såg små bruna hattar sticka upp i gräset.

Inte är dom stora och inte är dom färgstarkadom små trattisarna men ack så goda. och gladare blev jag när D även hittade trumpetsvamp.Och när ögonen väl vant sig vid vad jag letade efter gick det undan så nu har jag suttit hela eftermiddagen och rensat. För det blev en hel del och nu ligger det mesta på tork och vi ska ut på onsdag igen för att plocka mer.Under eftermiddagen har grytan puttrat o med en Burgundisk köttgryta och självklart var det svamp i. Jättegott och kan absolut rekomendera detta recept http://www.ica.se/Recept/burgundisk-kottgryta-5129/



Ikväll tänkte jag sitta och njuta av era bloggar med en kopp te och lite choklad. Vi ses...



Kram Linda

9 kommentarer:

  1. Grytan låter fantastiskt god, passar så här när höstrusket kommer närmre.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket god svamp och visst har du svampögon! :)

    Grytan lät god och visst är det intressant det där hur den lite tyngre och mer värmande maten smyger på oss när hösten rullar in. Att man kan längta lite extra efter de där goda grytorna. :)

    Ha det fint!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Låter som du har haft en kanondag ute i skogen! Själv har jag ännu inte kommit ut i svampskogen än. Livet går för runt just nu, med alldeles för många måsten...

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att plocka svamp i skogen! Det där med att plocka svamp har jag aldrig gjort....men det låter onekligen väldigt mysigt och rofyllt.
    Och Burgundisk köttgryta är sååå gott! Det måste jag göra en dag, det var länge sen.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  5. Så mkt svamp då, o den grytan såg toppengod ut!!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  6. Oj vad mycket svamp! Vi var ute i helgen, men vi kom hem utan svamp... men det var mysigt att ströva omkring i naturen och naturligtvis - fika!
    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera