torsdag 6 augusti 2009

Sommarnöje på Österlen

Hej Anna!

Först vill Ida tacka så mycket för "tårtan" hon blev jätteglad över bilden. Dock blev inte min lika fin när vi gjorde den på semestern men det var en hit iallefall ;-)

Nu har vi kommit hem från en vecka på Österlen som är mitt paradis, men det vet du ju redan. Jag kan ibland bli förvånad hur en plats kan påverka en så mycket. Ett lugn sänker sig över mig när jag kommer dit. Hela famlijen blir lugnare kan jag säga. Vi har helt plötsligt all tid i världen och allt fungerar, ja paradiset kan man säga. Det vi brukar prata om ang trots och bråk existerar nästan inte.Och allt att se, jag måste verkligen få rekomendera 2 ställen. http://www.olofviktors.se/ ett kafe/bageri på en 4-längesgård mitt på en åker. Gott och hyfsade priser samt VÄRLDENS godaste jordgubbsorbé enligt sonen. Sedan har vi Haven http://www.havenosterlen.se/ en trädgårdshandel som har alla dom blommor och växter man vill ha och önskar. Där hittade jag förresten 2 skålar i luffarslöjd som kom med hem. Tyvärr fick jag inte med kameran så jag kan inte visa hur det såg ut.

Sedan finns det ju loppisar överallt, jag hittade bland annat små blomlådor i zink som jag köpte till lekstugan och en kakburk. Men det får du se senare...

Vi har varit vid vattnet nästan varje dag och hittat släta fina stenar som ska pryda tomten här hemma.

Nej nu ska jag ta en kopp the och umgås,

kramar till dig/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar