lördag 16 januari 2010

Jorden runt

Hej Linda med flera,

Min söta lilla brorsdotter, eller lilla och lilla, hon är ju 21 år, men i mina ögon liten än:) är ute och reser jorden runt. Jag hade gärna smygit i hennes ryggsäck och följt med...Men nu följer vi hennes väg runt jorden, hitills har hon avverkat New York, San Fransisco, LA och nu. Nya Zeeland, efter det blir det AUSTRALIEN!!! Åhhh, vad jag längtar dit också. Ni som följt vår blogg, vet att jag och min familj planerar en långresa dit om några år, när barnen blivit lite större. Vi läser mycket om landet, planerar och just nu är jag inne på Monkey Mia som ligger norr om Perth.


Dit har jag alltid velat åka, där kan man simma med vilda delfiner, det är det ända stället i världen där vilda delfiner kommer ända in till stranden och vill bli matade,





Dom är underbara dessa djur, eller hur Linda, vet att det är ditt favorit djur också.
I Monkey Mia finns även många andra ovanliga djur, fågelarter som bara skådats där osv.
Australiens enda Black Pearl farm finns där också,

Ja, Australien har verkligen allt man kan önska sig att se och uppleva. Så har ni möjligheten nån gång i livet att åka dit så tveka inte, ni lär inte bli besvikna.
Kram från Anna

2 kommentarer:

  1. Har varit i Australien, men det var lääänge sen och hann förstås inte åka runt överallt, det finns ju så mycket att se. Att få göra en sån resa med familjen skulle ju vara underbart! Då har ni verkligen nåt att se fram emot!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Delfiner är helt underbara djur, jag håller med. Vi hade en chans att simma tillsammans med dem i Eilat för flera år sedan, jag och Eva-Lena...men vi gjorde det aldrig. Har ångrat mej sedan dess. Kanske någongång i framtiden. Australien lockar verkligen mej oxå. Det är väl de stora avstånden som avsträcker i så fall, samt flygresan ;-) Men jag tror vi kommer över det om några år.

    ...men just nu ser jag verkligen fram emot Italien till sommaren. Går inte att jämföra, men ändå otroligt skönt!!!

    SvaraRadera