lördag 30 januari 2010

Mateus och Panduro är dagens ämne

Hej Anna!

Vad fint det blev med nya färgen, det är lite kul att ändra tema ibland...
Ja det är mycket jobb för oss båda, det märks även på våra samtal. Det går långt mellan dom med nu tyvärr. Men så är det periodsvis, det blir nog bättre framöver.


Mitt nya halsband jag fick av familjen

Jag fortsätter på mitt tema med vårfärger även denna gång. När jag fyllde år förra vecka kom min man hem med ett Mateus-fat i rosa. http://www.mateus.se/ och idag kompleterade jag det med ett större fat med spetskant i turkost. När vi gifte oss för 10 år sedan fick vi mattallrikar och assietter i alla färger som fanns då och efter det har vi köpt lite tillbehör som kanna och ostronskålar. Jag älskar VITT i både möbler och inredning men dukningen men med mina färgglada tallrikar blir så fint.



Idag var jag och I i Täby för att ha en mamma och dotter-dag, vi hade så mysigt. Det är så roligt nu när hon själv vill åka iväg för att småhandla och fika. Vi var inne på Panduro http://www.panduro.se/ och nu sitter hon och målar sin första "riktiga" tavla. I älskar att pyssla och alla ni som varit hemma hos oss vet att det nästa svämar över i rummet på glitter, saxar, lim och papper mm. Det finns så mycket roliga saker att handla och göra hemma så vi ska nu krypa upp i soffan och titta i katalogen efter mera inspiration.
Ha en underbar dag i snön.
Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott :-). Helläckert med det rosa och turkosa Mateusporslinet.
    Kram Lisa

    SvaraRadera