lördag 9 januari 2010

Varning för hemska bilder!

Hej Linda,

Nu händer det äntligen grejjor här hemma. Vi har startat projekt renovera trappan upp till övervåningen, det du! Vi har bott i vårt hus exakt 5 år nu, renoverat långsamt och varsamt och sparat det tråkigaste till sist, men nu är det då äntligen dax. Heltäckningsmattan ska bort (den har dock varit bra att ha när barnen lärde sig gå i trappor osv. det blev ju inte så halt och dom landade mjukt om de trillade). Panel ska upp på väggarna vilket inte blir så lätt, det är ca 4 m högt till taket. Men jag vet att det kommer bli såååå bra när det blir klart och jag litar helt på min man som fixar allt, han är så duktig. Tänkte lägga ut bilder allt eftersom arbetet fortskrider och dom första bilderna är inte att leka med...men så är verkligheten i detta nu. Förhoppningsvis ser det bättre ut redan nästa helg.







Det svåra är inte att få bort den gamla mattan, men limresterna får värmas upp med varmluftpistol och sen försiktigt skrapas bort (det luktar nått alldeles förskräkligt) Hoppas verkligen att det går att slipa stegen fina, för jag vill ha trärena steg och vitt på "socklarna" under varje steg. Men om det inte går att få stegen fina, så blir det en helvit trappa!
Som sagt, utan min man skulle det aldrig bli verklighet av mina drömmar, puss till honom:)
Hoppas kunna lägga upp trevligare bilder från vårt hem snart.

Kram från Anna

2 kommentarer:

  1. Lycka till. Jag vill med måla trappen.
    Kram lotta

    SvaraRadera
  2. Hmmm. Det är verkligen tur att du har en man som kan fixa så att DU får det så fint...Skämt åsido. Du lyckades alltså övertala honom. Ni kvinnor har en fantastisk förmåga att få oss dit ni vill.

    SvaraRadera