måndag 21 mars 2011

Jag fortsätter sökandet på våren....


Hej hej!

Snön gör mig tokig, inte för att vi har dåligt väder. Inte alls. Igår hade vi +7 och strålande sol. Jag njöt av att stå mot husväggen för att få några fräknar. Och jag hade inget val än att stå, soffan som ni ser var full av snö....

Jag gick runt huset för att hitta några vårspår som tex grässtrån, jag såg ju att det töade på gatan men enda spåret var kattspår i snön.

Och när jag gått runt huset såg jag ett litet tecken, i rabatten satt en av mina lavendel och tittade fram vårvissen och längtade efter att bli klippt. Då hände något....
Jag insåg att idag är vårdagsjämningen och det är på gång. Även om just jag får vänta lite extra i år. Men tänk vad underbart när den är här....
Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Jag letar jag också och så mycket kan jag ju tala om att våren befinner sig INTE hos mig... Är sååå trött på all snö nu! Men solen och ljuset har ju i alla fall kommit. Det gäller bara att ha lite tålamod med snön också...

    Ha en bra dag!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åh hoppas det snart blommar hos dig. Här har vi vintergäck och snödroppar i den soligaste hörnan och så lavendel som kikar fram :)

    Önskar dig en toppenhelg,

    Kram
    Lina

    SvaraRadera