söndag 20 mars 2011

Söndag!

God morgon!

Som vanligt är jag öppe först på söndagsmorgonen. Solen skiner och det känns att våren vill knacka på dörren. Och vad är inte bättre än att ha lite påskliljor hemma då. Det är en av dom få gångerna förrutom påsk som gult finns inne i mitt hus. Konstigt igentligen, med tanke på hur härlig denna färg är.
Just nu sitter jag och finplanerar min trädgård och odlingslådorna som ska byggas. Och jag längtar efter att sätta spaden i handen för att gräva, släpa jordsäckar, stå på alla fyra i rabatten och bli smutsig. det kommer bli så bra. Och skönt när det är klart.
Ieftermiddag blir det arbete för min del. Men innan dess ska jag sätta mig på soffan med näsan mot solen. Vad jag behöver den kraften och energin just nu.
Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Vilken kul idé med er blogg! Att den funkar som brevväxling er emellan :)

    Härligt färggranna påskliljor!

    Jag önskar er både en fortsatt fin söndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att planera nya rabatter och annat. Vi ska ta hem Ernst serie Odla som jag själv önskat mig så länge. Hoppas de snart finns i butiken för alla som gillar trädgård!

    Här blommar det små gula blommor i tallbacken invid butiken och massor av snödroppar utanför mitt hus. SÅ härligt och soligt idag!

    Håller som bäst på att renovera klart min nya gårdsbutik :)

    Hoppas vi snart hörs igen,

    Kram
    Lina

    SvaraRadera