lördag 12 mars 2011

Tjejmiddag

Klockan går och jag har dukat klart för tjejmiddagen ikväll. Det är inte dom gamla vanliga vännerna man har runt sig utan 3 nya vänner jag fått genom min sons skola. Det känns extra spännande.

Tallrik IKEA, besik arv, servett ICA, glas GreenGate och bordstablett Himla
Jag gillar att ha tid innan middag för att laga mat och duka. Det är inte alltid så lätt att hinna med under veckorna.

Kanna gjord av keramikern Karin Åberg
Vårfärger på plats och solen skiner in i fönstret. Det känns som en lyckad kväll.
På detta Matteusfat kommer ligga en sallad men salami, rödlök, oliver, kapris, blandsallad mm Smaskens!

Hummos kommer finnas på bordet i en av dessa latte muggarna och dressing in den andra.

Härrom dagen köpte jag in vattenglas och vinglas från Greengate. Så fina tycker jag.
Ja så ser min lördagskväll ut i stort. Jag tror och hoppas att det kommer bli en lyckad kväll med massa skratt. Så som våra möten inför klassfesten var så lär det inte vara några problem alls.
Nu ska jag börja lite med maten.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar