söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År från västra sidan också

Hej Linda och alla ni andra,

Jag vill passa på att önska gott nytt år från mig också. Vi sitter precis som ni och sofftar framför tv´n och försöker smälta alla intryck från den gångna helgen och vårt nyårsfirande.

Vi har firat nyår på Prästgårdens pensionat i Mollösund på västkusten eller "bästkusten" som jag gärna kallar det hihihi, tillsammans med goda vänner, vi var totalt 15 vuxna och 16 barn i åldrar från 2-14 år.





Bilderna har jag lånat från pensionatets hemsida, då det var omöjligt att ta kort på rummen när det var över 30 personer som cirkulerade runt i huset hihihi. Jag kan verkligen rekomendera detta charmiga lilla pensionat om ni är ute efter övernattning i trevlig miljö på västkusten, alla rum är inredda olika och alla är så mysiga på sitt sätt.
Vi hade sån tur med vädret också, vi hann fira nyår imellan två oväder. Så fredagkvällen bjöd på bad i badtunna nere vid Mollösunds värdhus. I 40 gradigt vatten, satt vi under bar himmel med våra toppluvor och det blåste ingenting (någon däruppe ville verkligen att vi skulle få den stundens njutning efter alla stormar som dragit förbi)

Lördag f.m bjöd på fint väder och vi tog en promenad i samhället och upp till utsiktsplatsen.

Utsikt över Mollösund och hamnen.

Den vackra lilla träkyrkan nere i samhället, sett från utsiktsplatsen.

Sen kunde jag ju inte låta bli att fota några vackra hus nere vid hamnen...jag älskar att titta på hus, speciellt med mycket snickarglädje, kolla in fönstrena på detta...

Och det stora röda huset här var så otroligt fint!
Nu hoppas jag att ni haft ett bra 2011 och får ett ännu bättre 2012 allesammans. Jag ser fram emot att följa era bloggar och att även blogga mer själv, så vi ses!!!

Kramar från Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar