måndag 2 januari 2012

Hallen är klar...

Hej Anna och fina bloggare!

Tack snälla ni för era fina kommentarer om dukningen, det gjorde mig så glad och sporrad att snart visa något nytt igen. Jag älskar dukningar och vill gärna utveckals i det ämne.

Men här går jag från nyårsdukning till renovering.
Vi är nämligen klara med hallen. Blev det innan jul men har inte fått dit någon kamera. Och än så länge finns inget piffande i hallen. Vi började med att försöka få ner vår vävtapet men ni som haft en vet att det är omöjligt. Det blev renoveringsgips och sedan panel.



Jag sökte efter en tuff tapet så det skulle hända något och hittade en med ack så hemskt det blev när den kom upp. Nu när ja ser bilden på den ser det helt ok ut men kan ni tänka er er hel hall med detta svart/vita? Usch nej, det är inte jag.


Så ner med den och upp med en vit. Lite småmönster som ger liv och en ljus känsla. Vår hall är lång och mörk så vi behöver all hjälp vi kan få. Det ska bara in lite lull-lull så är det klart. Och trappen ska målas, vill inte visa denna hemska furutrapp med mörkgrön matta. Längtar efter våren så vi kan sätta igång med det.

Ja så ser det ut för oss denna 2 Januari.... Hoppas ni mår bra alla där ute
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar