måndag 2 januari 2012

Jag är en smörblomma :-)

Hej Anna och vänner!

Ni som läst bloggen ett tag vet att jag i höstas antog en utmaning i 5 veckor. Jag åt specialkost och tränade för fullt och fram till lucia gick jag ner 6 cm runt midjan och tappade nästan 4 kg. Stolt är det bästa ordet jag kan komma på.

Nu satt jag här efter jul och funderade på hur jag skulle gå vidare. Jag har nästan 5 kg kvar till idealvikt och jag vill absolut komma i form så jag kan börja springa igen. Samtidigt gick jag in hos Agneta på bloggen Snäckskalsdalen http://www.snackskalsdalen.blogspot.com/ jag kan varmt rekomendera hennes underbara blogg från Lysekil.

Iallefall hon skrev om ett Smörblommeprojet och jag blev nyfiken bara av namnen. Bloggerska EvaMari med Vårt röda hus startade detta förra året och målet var att få ett hälsosammare liv fram till att smörblommorna började blomma. Läs mer här www.vartrodahus.blogspot.com/2011/12/ett-beslut-ar-taget.html

Jag tycker att det är ett så bra projek, vi kan peppa varandra på så många sätt genom våra bloggar så varför inte detta.


Jag är ganska målinriktad så vad jag vill är redan klart....Mitt mål är att gå ner 5 kg och kunna springa minst 5 km utan stopp vilket ännu är stopp pga mitt knä.
Hejja mig :-)


Hejja mej :-)
Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Härligt med mål tycker jag! Jag börjar med en mjukstart. Lagade en "smalsoppa" idag som blev både god och mättande. Du hittar receptet på min blogg :)

    Ha en skön kväll!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  2. Ja Hejja dig säger jag med- jag skulle oxå behöva....jag laddar fortfarande;) God fortsättnig! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej, va kul! Så roligt, visst är det bra, inga radikala förändringar utan bara lite eftertanke på vad men egentligen stoppar i sig och hur mycket och så lite mer röra på sig. Visst är det snillrikt av EvaMari att ha kommit på ett så rart sätt, jag gillar det så mycket. Och nu har jag levt två dagar efter det och det känns bra.....
    Och lite goda råd kan vi ge varandra efter resans gång, himla bra.
    Tack för dom rara orden om min blogg, det var verkligen gulligt sagt.
    Agneta kramar

    SvaraRadera