måndag 13 juni 2011

Äntligen...

Hej igen,

2 inlägg på samma kväll. Jag blir nästan lite imponerad av mig själv hihi. Det är inte varje kväll jag hinner med det. Men jag blev så glad, jag satt och letade efter lite inspiration till ett projekt jag sitter och funderar på och vips var jag inne på hemmakanalens hemsida. Där fick jag se att Ernst kommer snart igen på tv. Första delen är den 30 juni kl 20.00 på tv4. Vi har lånat bilden från deras hemsida.


Såhär står det på deras hemsida om serien Sädesmagasinet, som ligger vid sjön Saxen, utanför Filipstad i Värmland, har anor från 1700-talet och har stått oanvänt under större delen av 1900-talet. Men nu ska Ernst återställa huset till sin forna glans och samtidigt skapa ett sommarboende av den gamla jordbruksbyggnaden.


Ni som känner mig och min familj vet att den kvällen är låst och inget kan få mig därifrån. Inte mina barn heller. Vi är helt Ernstifierade här hahaha


Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Ja vi får nog lättare för vi har redan gjort upp bordsplaceringen :)
    Tack för tipset om Ernst, har undrat vilket datum det skulle börja, men nu vet jag. Det är ju en favorit så här på sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan Linda! Tack för kommentaren, jag har nog inte så mycket talang, men om man springer på många loppisar så ger det sig efter ett tag ;)
    Annars så skulle jag vilja ha mer talang på matlagningsfronten, det ser ju helt underbart gott ut från förra inlägget :)
    Och JA, nu ska vi bänka oss framför Ernst :)
    Ha det så himla bra, kram Jenny

    SvaraRadera