söndag 26 juni 2011

Gamla stan-varning för många bilder :-)

Hej på er!
Nästan alla tog det lugnt på midsommardagen tror jag men inte vi...



När vi får finbesök som vi hade i helgen ville vi göra något speciellt med våra gäster. Vi tog bilen in till Gamla stan och slottet för att se vaktavlösningen , en av dom sista värnpliktiga som gör det. Men innan det satte igång tog vi en glass på ett glasscafé det är ett måste känner jag när vi ändå kommer in till stan. Glass är det bästa som finns, en last jag har :-)


Glassen var jättegod men det var ännu roligare att titta på allt sam fanns där inne. Många idéer föddes till kalaset för I som kommer i augusti.


Sedan var det dax för vaktavlösningen och precis när dom kom så började det att regna. Lite synd men ändå värt alla droppar, riktigt häftigt att se. Tänk att jag bara sett detta 1 gång förut. Min väns man kommer från Dominikanska Republiken och han är så imponerad på denna sed vi har. Så med stolthet kunde vi visa upp ännu en fin sida av vårt land :-)



Ja det blev en heldag som slutade med att vi blev påkörda bakifrån när vi åkte hem och det blev en tur till förlossningen för att min kompis är i vecka 30 och det är lika bra att kolla upp det. Även om vi bara åkte i ca 25 km/h. Allt gick bra och ingen gjorde illa sig i någon bil men trist slut på denna dag, det var inte alls vårt fel men det blir lite jobbigt ändå. Tur att en god middag väntade oss när vi kom hem, det slätar över lite.



Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder, nu fick man lite Stockholmslängtan! Hoppas din kompis mår bra!

    SvaraRadera
  2. Å vilken härlig dag, jag är svag för muffins, mums :)
    Inte kul att krocka det spelar ingen roll hur. man mår lite tjuvens ändå. Jag har en wiplash så jag hoppas verkligen att ni klarar er från det. Men låg hastighet är ingen garanti, tyvärr.
    Var uppmärksamma lång tid framöver på hur ni mår. Det är viktigt att ha läkarbesök efter olyckan i fall det kommer ont senare. Försäkringsbolagen är inte roliga att ha att göra med om man inte har det.
    Vi får hoppas att ni alla är OK <3
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera