torsdag 23 juni 2011

Lavendel och regn...

Hej där ute!Sitter i köket och tittar på alla ringar som blir i vattenpölen. Det är skönt att sitta här inne och veta att jag inte behöver gå ut om jag inte vill. Men jag saknar att sitta ute eller gå och mysa i trädgården bland blommor och dofter. Jag älskar att var ute i trädgården och inte minst bland lavendel. Mia har blivir stora och bulliga i år men tyvärr inte så stora blommor. Undra vad jag gör för fel...

Iår ska jag iallefall göra en fin stor bukett att torka så jag har hela året sedan.


Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med lavendel. Vi har en hel del i vår trädgård och de blommar så fint nu. Vi köpte dem förra året och då var de små och såg inte mycket ut för världen. Men i år är dom helt perfekta. Återstår att se hur de blir nästa år. Jag har hört att man skall klippa dem och man kan nog ta ganska rejält, jag tror tidigt på våren.

    Ha en finfin midsommar!

    SvaraRadera
  2. De är så härliga lavendel, har några fjärlisvsrianter. De ska få komma in och torka:)
    Inte kul med regn, vi får hoppas det blir bra väder i dag, eller i alla fall inte regn;)
    Glad midsommar på er<3
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera