torsdag 2 juni 2011

En tekniktjej i huset

Hej Anna och andra bloggare!

Jag tänkte skryta lite nu :-)
I min dotters skola har dom haft teknikveckor precis som på många andra skolor i sverige. Och som 6-åring fick hon ta med en skokartong som skulle användas. Indelade 2 och 2 fick dom vara kreativa om vad dom skulle göra och hur. Det resulterade i att dom gjorde en gubbe som rörde på armarna när man vevad på en vev.

Så smart, jag fick tyvärr inte ta bild på den ännu eftersom den skulle vara med på en utställning.

Hon och hennes partner vann tävlingen. Gissa om hon var stolt.Som pris fick hon ett larm som hon och D sitter och fixar med. Tur att det inte var jag, det är inte min starka sida att hålla på med teknik.

Trevlig Dag önskar jag er alla,

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar