onsdag 8 juni 2011

Mitt trädgårdsarbete fortsätter...

God kväll på er denna sommarkväll!
Som jag berättade förut i ett annat inlägg har jag gjort en skiss på hur jag vill att min trädgård skall se ut och mitt arbete fortsätter. Idag var det dax att städa på baksidan och platta till en stor jordhög som vi lagt där av någon märklig anledning.
Här har ni en helbild på hur det ser ut än så länge. Vi ska bygga ut pergolan och sätta mer klättrande växter så vi får mer insynsskydd från grannar mm
Ogräs har vi massor... Jag har precis planterat en halloweenpumpaplanta och hoppas att den ska klara av och växa här.

Innan all ogräs är borta, vilket kommer ta sin tid :-( Passar jag på att försöka sälja lite Hihi. Jag gjorde den för ett par år sedan då mina svärföräldrar kommenterade att vi inte var så noga med just ogräset. Gången efter satt denna så snyggt i rabatten. Gissa om dom skrattade...

Jag var tvungen att pyssla lite i pergolan som kommer bli min plateringsplats framöver. Men nu saknas massa blommor. Perlagoner mm skall ner i krukor och amplar. Tänk när det börjar bli lite mörkt på kvällarna och jag tänder upp med lite lyktor. Blir nog jättebra tillslut hoppas jag.







Och sist men inte minst. Hästsko ska ju bringa tur så den får stå här för att jag ska få vackra blommor och att grönsakerna ska bli stora och fina.



Trevlig kväll önskar jag er


Kram Linda

1 kommentar:

  1. Fick du sålt något ogräs? :) Det ser jättefint ut på bilderna, så snygg pergola och vilka fina hinkar!

    SvaraRadera