onsdag 29 juni 2011

Sommarkväll med fiske

Hej hej!


Visst är det underbart med sommarvärmen och ännu bättre med sommarkvällarna. Klockan är 22.00 och det är fortfarande vindstilla, ljusblå himmel och termometern står på 22 grader. Visst är det härligt? Idag tog vi barnen ner till kanalen som ligger vid vårt hus för att meta lite. Det är något som vi alla 4 gillar.


Jag älskar att sitta med fiskspö i handen och titta på flötet när det guppar upp och ner. Ett sätt att slappna av för mig. Och samtidigt få vara tillsammans med familjen. Tänk vi har kanalen bara 3 min promenad från vårt hus och vi har aldrig tänkt på att fiska där.


Vi har alltid tagit bilen till Österskärs havsbad för att meta men igår inskaffade vi oss ett fiskekort så nu kan vi gå ner när vi vill.Tyvärr var inte fiskelyckan med oss. Endast en liten abborre kom med hem, men vi hade en toppenstund hela familjen och det är FISKELYCKA för mig.Kram Linda

4 kommentarer:

  1. Hihi jag kom inte heller ut och hade dåligt samvete ... satt och sov i soffan, hihi.
    Vad "glad" jag blir att du inte heller kom ut. Men vi gör ett riktigt försök i morgon;) Jag ställer klockan på 6. Brukar alltid gå upp då ändå.
    Så hörs vi senare och kollar av?
    Vad skönt att meta. Men jag slipper gärna rensa,hihi
    Sov gott Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  2. visst är det så att man hela tiden måste göra saker när det är fint väder. Efter jobbet i dag, så slängde jag mig på soffan och somna i två timmar. SÅ gött!!!!
    Min man tar med pojkarna nån dag i veckan och fiskar. Låter härligt!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. God förmiddag :)
    Hur blev det med promenaden? , jag tog en!!! Jag är så stolt , hihi. Tack vare dig:)
    Nu ska jag försöka ta en varannan dag... får ju börja lite försiktigt:).
    kramkram / nettan

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du också gick !! Då fick vi hjälp av varandra ju. Vad bra. Tänk att man kan inspireras av någon man inte vet vem det är:)
    Kanon !!!
    Ska du gå i morgon också ?? Kanske jag gör det om det inte regnar.
    Å andra sidan finns inte dåligt väder, bara dål.....:)
    Fast jag har ett läkarbesök 08.00. Men jag hinner nog ändå.
    Ja, jag ska verkligen föröka;)
    Kram kram / Nettan

    SvaraRadera